25 July 2005

Tinjauan Pada 16 July 2005

So far, aku dah upload gambar-gambar kat internet. Cuma tinggal bab mengarang aje lagi.

Aku dah plan beberapa 'entries'/cerita. Insya Allah, by the end of this week, aku akan publish semua entries tu. Antaranya ialah: 1-Progress Table 2-Gambar progress 3-Gambar Jalan (baru) 4-Gambar dekat setiap blok. 5-Gambar siling 6-Gambar tiles 7-etc

Disertakan dibawah ialah email terbaru aku tulis kpd members kat dalam dgemilang@yahoogroups.com (mana2 pembeli yg berminat utk join yahoogroups ni sila email kpd sania2@yahoo.com

_______________

Email:

Pada 16/7/05, hari sabtu dua hari lepas, saya telahmelawat tapak projek bersama-sama seorang lagi pembeli yg sebenarnya setiap bulan sentiasa melawat tapakprojek. So, sekarang kami jadi partner naik kat sitelah.

Pada 16/7/05, keseluruhannya memuaskan. Pada pendapatsaya, hujan selama 3 minggu telah menjejaskan operasi sedikit.

Disini saya akan berikan info secara ringkas sahaja kerana saya belum berkesempatan utk menyediakan bahan2secara detail utk di'uploadkan'kan ke blog desagemilang. (Tengah baca Harry Potter 6).

Berdasarkan ingatan saya, blok yg strukturnya adaprogress pada 16/7/05 ialah:Blok A sampai D.Blok H.Blok N.Blok S, O dan L.Blok T.

Blok2 yg ada bumbung saya tak nampak sangat sebab blok2 ni dah kira masuk cerita plastering, accessoriesetc. So, kena tengok secara detail dalam gambar dia nanti. Blok yg masih tapak lagi ialah blok E, F dan R.

By the way, jalan naik dah berubah dah. Nanti sayatunjukkan gambar dlm blog. Dah jadi lebih rendahsikit dan lebih zig-zag dan bertambah jauh dlm 100meter sikit.

Kalau tak hujan sangat sepanjang 3 minggu yg lepas,saya rasa, progress akan lebih laju.

Selepas turun dari tapak projek, saya pergi ke KOMABdan berbual panjang dgn Encik Azman.

Saya akan blogpasal ni nanti. Antara perbualan kami ialah pasal duasebab 'delay' (pada saya delay pasal besi tu semuaorang dlm construction industry suffered), fasa2 dan fasa lain yg lebih laju 'progress'nya, sebenarnya simen diisi ke dalam lubang concrete block,LAD akan diberikan dari bulan 9 sampai 12 (4 months)utk pembeli-pembeli yg rumah mereka sepatutnya siapbulan feb, may atau aug etc.

Pasal hollow concrete block tu, Encik Azman (KOMAB) kata simen diisikan ke dalam concrete block, so takada isu tak boleh pasang kabinet dapur. Memang solid dinding tu kata Encik Azman.

That's all for now. I promise that I'll continueblogging after I have finished reading Harry Porter 6.

No comments: