05 July 2005

TNB Substation

TNB Substation

Masa aku naik site pada 12 June 2005 hari tu. TNB Substation dah siap lawa bercat dan berpagar dah. Kat bawah ni gambar dia. Betul-betul kat depan Blok H. Tangki air aje tak siap lagi. Kata Encik Zul dah award dan tengah kerja tanah. Rosli bahagian sales pulak kata tangki kejap aje. Dua bulan boleh siap. Insya Allah.  

 

Image hosted by Photobucket.com  

4 comments:

Anonymous said...

Bila agak2nya Desa Gemilang dijangka siap? Ada beberapa kawan UIA saya membeli rumah di sini

Anonymous said...

Saya pergi cari main contraktor kat site office. Jumpa staff dia. Dia kata Target bulan 8 siap Structure. Dan bulan sebelas semua sekali.

Saya rasa ada miscommunication antara developer dan Main con sebab developer kata bulan 8 boleh siap semua sekali. Struktur disini bermaksud siap sampai bumbung tanpa cat dan plastering dan accesories lain. Tapi, tak semestinya tak start lagi utk plastering dll. Ada blok yg dah siap plaster dan siap cat coating dah. Macam Blok P, diaorang dah letak tiling dah.

Desa Gemilang ada 20 Blok (A sampai T)dan pada dua minggu lepas 12 Jun 2005:
1-Ada Empat blok yg masih tapak lagi (E,F, R dan N).
2-Blok P (last sekali), dah mula dipasang tiles. Ada satu unit yg dah siap tile semua lantai atas bawah.
3-Empat blok (Blok G,H,J & P) dah siap pasang bumbung merah tu (termasuk blok P).
4-Satu blok dah hampir siap bumbung merah (Blok K).
5-Sembilan blok still progress utk tingkat 2.
6-Dua blok masih progress tingkat 1.

So, saya tak nampak bulan 8 akan siap macam developer kata. Lagipun, Rosli bahagian sales kata akhir tahun siap. Main kontraktor pun kata direct kat saya akhir tahun boleh siap. Dari 1 sampai 6 diatas pun, saya yakin bulan 8 baru siap struktur aje. Lagipun, bulan 8 kurang 2 bulan lagi.

Anonymous said...

Pemaju janji siap bulan 8, kalau macam tu kita dapat pampasan tak atas kelambatan projek. Macamana nak claim duit tu?

Anonymous said...

Mengikut kata Encik Azman kpd saya pada 16 July 2005 di pejabat KOMAB, pembeli akan mendapat pampasan utk tempoh 4 bulan dari Sept ke Dec 2005. Tetapi, bagi pembeli yg tidak cukup tiga tahun dari tarikh 'sign' S&P, mereka tidak layak dari segi undang2 utk mendapatkan pampasan.
-Desa Gemilang Blogger.