17 August 2005

Mana Satu Lot Saya?

Dibawah ini ialah email dari salah seorang pembeli:

Asmlkm sdr moderator,

saya dah tengok blog terkini desa gemilang dan gambar2 yg dah upload beserta ceritanya sekali tapi saya dh confused sebabnya dlm bulan mac thn ni bila saya dan beberapa org pembeli naik ke site bersama org sales - kalau tak silap namanya en. 'r'- kami ditunjukkan lot rumah masing2 berpandukan master plan tapak yg berbeza dengan pelan susunatur dlm s&p..

cthnya, lot saya (yyy) sepatutnya terletak dua dari kiri (dlm s&p), deret rumah yg mengadap bukit di kiri sekali (blok Q mengikit gambaran Aku Seorang Pembeli Rumah dlm blog desa gemilang) tetapi di dlm master plan besar yg dipegang/ digulung oleh en. rosli itu, lot tersebut sebenarnya terletak di blok T, blok yg terakhir sekali dan berhampiran dgn 'rumah' pekerja2 construction.

Di dlm master plan itu, ada 12 lot dlm blok tsbt, corner lot yg di kanan sekali (jika kita mengadap blok T) ialah lot 178 dan yg di kiri sekali ialah lot 189. so, kalaulah sdr moderator ada akses ke site ofis (since we are supposed to be in the same block), tolong la tanya2kan psl hal ni, kot2 lah master plan yg en. rosli bawak hari tu dah tukar ke, ape ke..

Tq so much.

Komen aku: Hmmm..kalau ikut law. S&P will prevail. So, ikut S&P lah melainkan kalau ada clause dlm S&P kata boleh tukar. Tapi, mana logik dlm S&P ada clause macam tu. TAk fair lah. Letih-letih pegi sign S&P dan pilih lot mana yg kita nak, Tiba2 nak tukar. Macam mana kalau dapat Corner Lot dgn harga intermediate? Jadi, ikut S&P.

Kalau tak puas hati buleh call rosli atau ENcik Azman kat 03-6185 3405. Insya Allah bila ada kelapangan, saya akan confirm dgn Encik Azman. Cakap elok2 sure diaorang akan layan sebab diaorang pun manusia jugak. Kena hari mood tak baik sapa2 pun akan rasa tak senang diganggu termasuk kita.

OK

No comments: